منوی دسته بندی

بررسی دو گوشی قدرتمند شیائومی پوکو ایکس ۳ و ایکس ۳ پرو

  • هرچند که برندهای تازه وارد در این بازار بی‌رحم گوشی‌همراه که ده‌ها شرکت و صدها برند، مدل و نسخه با هم رقابت تنگاتنگی را طی می کنند، به طور معمول یا موفق نمی‌شوند یا بسیار زمان می‌برد تا بتوانند جایی را برای خود باز کنند و سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند اما برند پوکو به پشتوانه‌ی شیائومی ره صد ساله را یک شبه پیمود و موفق شد تا در بازار گسترده‌ی هند به یکی از گوشی‌های پر فروش تبدیل شده و به دنبال قبضه‌ی بازار میان‌رده‌ها و سطح پایین‌تر باشد.

    مقایسه طراحی بدنه poco x3  و poco x3 pro

    بدنه‌ی پوکو ایکس ۳ (که از نظر طراحی با مدل پرو هیچ تفاوتی ندارد) از جنس پلاستیک براق ساخته شده که شبیه به گوشی‌های گران‌قیمت شیشه‌ای بازار به نظر می‌رسد. چینش ضربدری لنزهای دوربین پنل پشت این گوشی نیز علاوه بر این که بر زیبایی این دستگاه می‌افزاید، آن را از رقبایش متمایز می‌سازد. به دلیل این که پوکو بدنه‌ای براق و صیقلی دارد، اثر انگشت و چربی روی آن می‌ماند. حاشیه‌های دور نمایشگر به جز حاشیه‌ی پایین ظریف هستند. در پنل جلو قسمت وسط بالای نمایشگر، حفره‌ای برای قرار گیری دوربین سلفی تعبیه شده است. کلیدهای کنترل صدا و پاور در لبه‌ی راست فریم و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه روی لبه‌ی چپ گوشی واقع شده‌اند. در لبه‌ی بالا اسپیکر مکالمه و در لبه‌ی پایین نیز جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB 2.0 Type-C، روزنه‌ی میکروفون و دریچه‌ی اسپیکر قرار دارند.

    مقایسه صفحه نمایش معروف ترین مدل های پوکو

    هر دو گوشی پوکو ایکس ۳ و ایکس ۳ پرو دارای نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ در اینچ مربع را ارائه می‌دهند و از HDR10 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند. پوکو ایکس ۳ از محافظ گوریلاگلس ۵ و پوکو ایکس ۳ پرو از گوریلا گلس ۶ بهره می‌برد. تصاویر در صفحه نمایش هر دو گوشی شیائومی از وضوح، شفافیت، نور، و جزئیات بسیار زیاد بهره می‌برند و رنگ‌هایی که به نمایش درمی‌آیند نیز بسیار زنده، شاداب و طبیعی به نظر می‌رسند.

    مشاهده کنید
    چرا باید ماشین کنترلی بخریم ؟

    مقایسه جنس بدنه

    پوکو ایکس ۳ با ابعاد 165.3 در 76.8 در 10.1 میلی‌متر، ۲۲۵ گرم وزن دارد اما ایکس ۳ پرو با ابعاد 165.3 در 76.8 در 9.4 میلی‌متر، ۲۱۵ گرم وزن دارد. هر دو گوشی پوشش دفع آب دارند اما پوکو ایکس ۳ پرو از سیستم خنک کننده‌ی مایع نیز بهره می‌برد.

    مقایسه سیستم عامل پرفروش ترین های شیائومی پوکو

    گوشی شیائومی Poco x3   با اندروید ۱۰، MIUI 12 عرضه می‌شود اما Poco x3 Pro با اندروید ۱۱، MIUI 12 به فروش می‌رسد. گوشی شیائومی Poco x3  از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۲ جی (۸ نانومتری) و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ بهره می‌برد اما Poco x3 Pro به پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰ (نه نانومتری) و تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۸ مجهز شده است.

    حافظه

    پوکو ایکس ۳ با 6 گیگابایت رم با 64 گیگابایت حافظه داخلی ، ۶ گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی ، ۸ گیگابایت رم با  128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع  UFS 2.1  در دسترس قرار می‌گیرد اما پوکو ایکس ۳ پرو با ۶ گیگابایت رم با  128 گیگابایت حافظه داخلی ، ۸ گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود.

    دوربین پوکو ایکس تری بهتر است یا ایکس تری پرو

    پوکو  Poco x3 برای پنل پشت از دوربین سه گانه شامل ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند اما گوشی Poco x3 Pro از ماژول سه‌گانه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق را با خود حمل می‌کند. هر دو گوشی از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره می‌برند.

    مشاهده کنید
    راهنمای خرید پاور کامپیوتر (منبع تغذیه) | نکات حائز اهمیت راجع به پاور گیمینگ

    هر دو گوشی می‌توانند با کیفیت‌های 720P با نرخ ۹۶۰ تصویر بر ثانیه،با کیفیت 1080P با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند.

    بررسی اسپیکر و کیفیت صدا

    هر دو گوشی شیائومی Poco x3  با Poco x3 Pro دارای بلندگوهای استریو هستند و از کیفیت صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز بهره می‌برند. میزان بلندی صدا بسیار خوب است و کمتر گوشی میان‌رده‌ای می‌تواند چنین قدرت و کیفیت صدا را تولید کند. کیفیت صدای بلندگوهای هر دو گوشی بسیار خوب بوده و تا میزان ۵۰٪ وضوح، شفافیت و تفکیک آن عالی است اما با افزایش میزان صدا به سمت نهایت قدرت، فرکانس‌های پایین دچار افت می‌شوند و آن طور که باید، بلندگوهای گوشی نمی‌توانند پاسخ دهند. بنابراین درصورتی که عاشق گوش دادن به موسیقی هستید یک هدفون باکیفیت تهیه کنید تا بتوانید از نهایت کیفیت صدای این گوشی بهره ببرید.

    مقایسه باتری ها

    گوشی شیائومی Poco x3،  یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری غول پیکر با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت، انرژی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند اما گوشی شیائومی Poco x3 Pro، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی در داخل بدنه‌ی آن تعبیه شده است. هر دو گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند که باتری کاملً خالی ظرف مدت ۵۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌‌شود.

    قابلیت‌ها و ویژگی های خاص پوکوهای معروف

    در مقایسه poco x3 با poco x3 pro  هیچ کدام از این دو گوشی شیائومی از شبکه‌ی ارتباطات ۵جی پشتیبانی نمی‌کنند اما قابلیت‌های حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، حسگر IR Blaster (ریموت کنترل)، رادیو اف ام با قابلیت ضبط، USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG وجک هدفون ۳.۵ میلیمتر برای اتصال به هدفون را ارائه می‌دهند.

    مشاهده کنید
    مقایسه دوربین ردمی نوت 10 پرو با گلکسی A72

    جدول مقایسه‌ی دو گوشی شیائومی Poco x3  با Poco x3 Pro

    گوشی Poco x3 Poco x3 Pro
    تاریخ معرفی ۱ مهر ۱۳۹۹ ۲ فروردین ۱۴۰۰
    ابعاد ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۱۰.۱ میلی‌متر ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۱۰.۱ میلی‌متر
    وزن ۲۲۵ گرم ۲۱۵ گرم
    سیم‌کارت دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی
    صفحه نمایش 6.67 اینچ، IPS LCD 6.67 اینچ، IPS LCD
    سیستم عامل  اندروید 10 ،  MIUI 12 اندروید 10 ،  MIUI 12
    تراشه اسنپدراگون 732G کوالکام، هشت نانومتری اسنپدراگون ۸۶۰ کوالکام، هفت نانومتری
    کارت حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت) microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
    حافظه داخلی 64  یا  128 گیگابایت ۱۲۸ یا  ۲۵۶ گیگابایت
    رم ۶ یا ۸ گیگابایت ۶ یا ۸ گیگابایت
    دوربین پشت 64 مگاپیکسل لنز واید، ۱۳ مگاپیکسل حسگر اولتراواید و ۲ مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر ۴۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل حسگر اولتراواید و ۲ مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر
    دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
    باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت
    شارژ سریع شارژر سریع 33 وات  شارژ سریع 33 وات،  100 درصد در 59 دقیقه
    رنگ آبی، خاکستری مشکی، آبی، برنزی

    جمع‌بندی

    شیائومی Poco x3  و Poco x3 Pro با طراحی زیبا، نمایشگر بزرگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، استفاده از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵ و ۶، تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲جی و تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۰، ماژول دوربین بسیار باکیفیت، چنگ در یقه‌ی گوشی‌های پرچمدار می‌اندازند. برای بررسی جزییات این دو گوشی در این لینک می توانید مقایسه پوکو ایکس 3 و پوکو ایکس 3 پوکو در سایت مرجع gsmarena ببینید.

    مشاهده کنید
    سرویس های جدید پلی استیشن پلاس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    عباس
    وبسایت گیم لند 98 مکانی دوستانه برای شما گیمر های عزیز تا ارور ها و مشکلات بازی ها رو راحت حل کنید و به جدیدترین و بروزترین آموزش گیم ها دسترسی داشته باشید 🙂 هر آموزشی که مد نظرتون هست زیر پست های مربوطه اش درخواست کنید تا در سریعترین زمان ممکن داخل سایت قرار بدیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *