منوی دسته بندی

بازی های دسته جمعی باحال برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی

رپورتاژ 1 بازی های دسته جمعی
  • انجام بازی‌ های دسته جمعی باحال از بهترین تفریحات و سرگرمی‌هایی است که افراد درمهمانی‌ها، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، در محل تحصیل و حتی محیط کار انجام می‌دهند.

    علاوه بر بازی‌ها و مسابقات ورزشی که به یک حداقلی از توانایی بدنی و شرایط فیزیکی نیازمند هستند و در برخی از موارد انجام دادن آنها محدودیت‌هایی دارد، بازی های بسیار متنوعی وجود دارند که با حداقل محدودیت و امکانات می توان آنها را به صورت گروهی انجام داد.

    بازی‌ های فکری و کاغذی از سری بازی های دسته جمعی باحال هستند که علاوه بر سرگرمی یک تمرین فوق العاده برای ذهن و بهبود مهارت‌های اجتماعی می باشند. در ادامه 6 بازی باحال و مفرح را به شما معرفی خواهیم کرد.

     

    دسته اول: بازی های فکری

    در حال حاضر   ««بازی های فکری دورهمی»»   از جمله پرمخاطب ترین سرگرمی‌های بزرگسالان و کودکان هستند، که به عنوان یکی از تفریحات سالم بین خانواده‌ها شناخته شده اند و محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند.

     روزانه انواع ‌ بازی‌های فکری با سبک و تم‌های مختلف روانه‌ی بازار می شوند که هریک ویژگی‌های خاص و منحصربه ‌فرد خود را دارد که باعث جذابیت آنها می شود. به طور معمول بازی های فکری در 3دسته‌ی کلی بازی‌های رومیزی استراتژیک، انتزاعی، دورهمی قرار میگیرند که هریک از آنها می تواند در قالب تم های اقتصادی، جنگی، جاسوسی و معمایی، نقش مخفی و سایر موارد طراحی شده باشد. از جمله بازی های دسته جمعی باحال که برای ساعت‌ها شما را سرگرم می کند می توان موارد زیر را نام برد:

     

    1. بازی فکری جنگل مخوف

    بازی کارتی جنگل مخوف یک سرگرمی مهیجو جذاب برای نوجوانان و بزرگسالان می باشد. این اسباب بازی فکری ترکیبی از شانس و استراتژیک است. بازی جنگل مخوف برای افراد 14 سال به بالا و تعداد بازیکنان 2 تا 6 نفر طراحی و عرضه شده است.

    مشاهده کنید
    نگاهی جامع به انواع مادربرد از نظر کاربرد و ابعاد

    در بازی فکری جنگل مخوف مهارت تصمیم گیری و میزان ریسک پذیری شما به چالش کشیده می شود، در این بازی با مجموعه ای از کارت های متنوع مواجه هستید و همین سبب تقویت قدرت ذهنی و حافظه شما می شود.

     

    2. بازی فکری جالیز

     ««خرید بازی فکری جالیز»»   برای جمع های دوستانه یک گزینه بسیار فوق العاده به حساب می آید. جالیز یک بازی رقابتی از سری بازی های فکری هوپا می باشد. جالیز یک بازی استراتژیک فوق العاده برای دور همی های دوستانه و خانوادگی می باشد و این بازی هیچ محدودیت سنی ندارد و تمامی اعضای خانواده در کنار هم می توانند از آن لذت ببرند. این بازی مهیج برای 3 تا 7 نفر طراحی شده است.

    این بازی شما را به یک جالیز سر سبز با کلی محصولات خوش مزه میبرد. در این بازی باید نقش یک کشاورز حسابگر را ایفا کنیدبنابراین جالیز باید از امکانات و تجهیزات خود استفاده کنید و بهترین و مرغوب ترین محصولات را بکارید و در زمان مناسب محصولات خود را برداشت و آنها را بفروشید و یا محصولات خود را با رقبای خود معامله کنید.

    بازی فکری جالیز با هدف پرورش مهارت مذاکره و تعامل با افراد طراحی شده است. تشکیل مجموعه، مذاکره و تجارت از جمله مکانیزم های اساسی این بازی می باشند. در این بازی دسته جمعی باحال باید تمام مهارت های خود را به کاربگیرید و بیشترین کارت محصولات و تجهیزات را جمع آوری نمایید.

     

     

    3. بازی فکری اولون

    بازی فکری اولونیکی از جذاب ترین بازی های رومیزی دورهمی با تم جاسوسی و نقش مخفی می باشد. این بازی هیجان انگیز برای رده‌ی سنی 13 سال به بالا و تعداد بازیکنان 5 تا 10 نفر طراحی شده است، پس گزینه‌ی بسیار مناسبی برای جمع‌های فامیلی و دورهمی های دوستانه می باشد.

    مشاهده کنید
    تفاوت سیستم گیمینگ با سیستم رندرینگ

     

    4. بازی فکری استوژیت

    استوژیت یک بازی فکری خلاقانه و شگفت انگیز با فضایی رمزآلود و اسرار آمیز می باشد که خلاقیت، قدرت شهود و ذهن خوانی بازیکنان را به چالش می کشاند. این بازی مهیج بر اساس بازی محبوب و پرطرفدار (Dixit) برای رده‌ی سنی 8 سال به بالا و برای 2 تا 8 نفر طراحی شده است.

     

    بازیکنان در این بازی باید تلاش کنند با قدرت ذهن خوانی خود، کارت قصه گو را از بین کارت های دیگر پیدا کرده و سپس مخفیانه به آن رای دهند. فراموش نکنید که قصه گو نمی تواند به هیچ عنوان رای دهد و هیچ بازیکنی نمی تواند به کارت خود رای دهد.  اگر به دنبال یکی از بازی های دسته جمعی باحال هستید، استوژیت گزینه‌ی بسیار مناسبی می باشد.

     

     

    بازی های کاغذی

    بازی‌های کاغذی از قدیمی ترین سرگرمی‌ها و بازی‌ های دسته جمعی هستند که طرفداران بسیاری بین نوجوانان و بزرگسالان دارند. این بازی های باحال و جالب را با حداقل امکانات و بدون هیچ محدودیتی می توان آنها را انجام داد.

    از جمله پرطرفدارترین بازی های کاغذی می توان موارد زیر را نام برد:

     

    5. بازی اسم فامیل

    یکی از جذاب ترین بازی های کاغذی که محبوبیت بسیاری در بین تمامی خانواده‌های ایرانی دارد بازی رقابتی و هیجان انگیز اسم فامیل می باشد. هر یک از بازیکنان یک جدول با تعداد ستون مشخص روی کاغذ رسم میکند، و هر ستون را به یک عنوان اختصاص میدهد، مثلا اسم، فامیل، میوه، غذا، شهرو …….

     

    6. اسم روی پیشانی

    بازی کاغذی اسم روی پیشانی یک بازی خنده‌دار دسته جمعی است که برای ساعت ها شما را سرگرم می کند. در این بازی بر روی یک تکه کاغذ یک کلمه ( اسم اشخاص، مکان، غذا و ……) می نویسید و روی پیشانی یکی از بازیکنان می گذارید. و بازیکن مورد نظر با طرح تعدادی سوال باید حدس بزند که کلمه‌ی نوشته شده بر روی کاغذ چیست.

    مشاهده کنید
    راه های کسب درامد برای گیمر ها ( شیوه های جدید ) پول دراوردن از بازی

     

    سخن آخر

     

     سرگرمی و بازی های دسته جمعی باحال بسیار هستند که با توجه به شرایط، تعداد بازیکنان و مدت زمانی که در اختیار دارید می توانید از آنها لذا ببرید و تجربه های شاد و هیجان انگیزی را در کنار دوستان و خانواده کسب کنید. شما برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع بازی های فکری از جمله دورهمی، استراتژیک، انتزاعی و آموزشی در گوگل عبارت ” خرید بازی فکری از رایاد ” را سرچ کنید.

     

    منبع : خبرگزاری تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    عباس
    وبسایت گیم لند 98 مکانی دوستانه برای شما گیمر های عزیز تا ارور ها و مشکلات بازی ها رو راحت حل کنید و به جدیدترین و بروزترین آموزش گیم ها دسترسی داشته باشید 🙂 هر آموزشی که مد نظرتون هست زیر پست های مربوطه اش درخواست کنید تا در سریعترین زمان ممکن داخل سایت قرار بدیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *